Direktlänk till inlägg 17 november 2008

minus på vågen!

Av Maria Jensen - 17 november 2008 08:32

Hej

Jag vet att det var ett tag sen som jag skrev =(... Jag har inte direkt haft motivation till mat och motion, har man inte så mkt pengar hemma så är det faktiskt svårt att gå ner i vikt. Men sen förra måndagen har jag iaf gått ner 0.3kg Visst det är inte mkt men jag har inte gjort nåt speciellt... det har faktiskt blivit en hel del onyttigheter... =)

Men fr o m idag kör jag med ViktVäktarna =) Det känns bra faktiskt. Man måste pröva sig fram till vilken diet som känns bäst. Denna veckan ska jag spara points till detta:

Fredag: jag och en kompis ska ha Idol kväll, vi ska ha grönsaker att dippa i minifraiche + american best popcorn och lite nötter och frön och frukt!

Lördag: Min bror fyller 20 så då ska mamma göra smörgåstårta, mums! Men jag ska bara ta en bit! och inga kakor eller glass.

Söndag: då ska jag och Mats på dop och då vet jag att det kommer bjudas på exotisk planka (en massa frukt) och sen potatissallad och kyckling.

Det är ju inga direkta jätte onyttiga grejer som jag sparar min points till =)

Min vikt från start:

Midsommar 2007: 105kg

Förra måndagen: 98.2kg

Idag: 97.9kg

Jag har som mål att iaf gå ner till 85kg, det är mitt mål! Sen kanske gå ner till 80 men det är mitt minimum.

Skriver sen ikväll hur dagen gått!

Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Jensen - 14 augusti 2009 10:00

hej Igår gick det ej bra... jag var aldrig ute o motionerade o jag åt alldeles för många glassar...Skärpning!!!   Idag:   Frukost: * yoghurt * en skiva hembakat bröd (3korningt + nyckelhålsmärkt + ekologiskt!) + räkost * ett kokt ägg   Lunch: * en bu...

Av Maria Jensen - 13 augusti 2009 07:54

God morgon! Än så länge går allt bra och idag är det dags för vegetarisk dag:   Frukost: * 1port råggröt + mjölk + rivet äpple + kanel * 1kokt ägg   Lunch: * kokt fullkornspasta * becelsmör * 1st majsshnitzel * 1st tomat * lingonsylt + ketchup   Ex...

Av Maria Jensen - 12 augusti 2009 22:48

hej Här kommer mat och motion dag 3:   Frukost: Ingen eftersom jag jobbat natt   Lunch: * vitabönor med stektnötfärs + lite margarin + riven morot * lite pasta sallad från gårdagen   Extra: * några digestivekex + lite creme bonjour ost + brieost + v...

Av Maria Jensen - 11 augusti 2009 17:03

Hej Dagens mat och motion:   Frukost: Ingen eftersom jag jobbat natt och äter när jag går upp istället.   Lunch: * en rulle vegetarisk ärtsoppa   Extra: * plommon   Middag: * fullkorns pasta * becel smör * isbergssallad * lök * gurka * ½ avocado * 1...

Av Maria Jensen - 10 augusti 2009 10:05

Hej igen =) Nu har jag precis ätit en stor god frukost =), nu är man mätt! Jag ska strax sätta mig och börja planera inför den kommande veckan: mat och motion. Det ska bli riktigt spännande. Jag ska iaf äta vegetariskt varannan dag har jag bestämt nu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards