Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Dag 3

Av Maria Jensen - 29 oktober 2008 22:07

Hej!

Idag vägde jag mig och vikten stod på 97.4kg =( men det skall ändras! hihi... Jag ska bara klara detta!


Här kommer dagens mat och motion:


 


Max antal kcal/dag för mig: 2500kcal



 


frukost:

* 2dl lättfil

* 1dl fullkornsflingor

* 2msk solrosfrön

* 1st solruta knäckebröd (Wasa)

* 2tsk Lätta

= 409kcal








Lunch:

* 1pkt nudlar

* 2st morotsbröd (osötat)

* 4tsk Lätta

* 3tsk mango chutney

= 768kcal






Mellanmål:

* 2st kexchoklad

= 563kcal









Middag:

* 1port makaroner

* 7st köttbullar (mamma scan)

* ketchup

= 607kcal








Motion:

* 1h städning

= 182kcal








Summa kcal:

*2347kcal








Vad jag tycker om dagen:

Trött som in i helvete... Städat i gamla lägenheten och så men nu är iaf det klart! Så nu kan jag börja tänka på motion så imorgon ska jag nog gå på ett friskis pass, ett bas/puls blir det. Maten idag har gott bra förutom att det har gått för många timmar emellan måltiderna vilket inte är bra, men det hade sina skäl. Betyg: 6/10

 
 
Natalja

Natalja

29 oktober 2008 22:41

Vill börja med att säga att du är stark som har tagit ett stort steg i rätt riktning : )
men jag vill också ge dig ett litet tips.
Jag har så länge jag kan minnas kämpat med vikten. Resultatet har varit varierande genom åren. Bäst har det gått de senaste åren, när jag slutade väga mig! Jag mäter istället midja, stuss, lår, armar osv.
Jag har gått ner 2 byxstorlekar men vågen, den vill inte visa att jag minskar i omfång. Det är knappt ingen som tror att jag väger 80 kg men jag gör det och det gör ingenting längre för jag fortsätter att minska i storlek trots att vågen står still. Hade jag envisats med att väga mig varje vecka hade jag gett upp för läääänge sen.

Lyckat till!!

http://latin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Jensen - 14 augusti 2009 10:00

hej Igår gick det ej bra... jag var aldrig ute o motionerade o jag åt alldeles för många glassar...Skärpning!!!   Idag:   Frukost: * yoghurt * en skiva hembakat bröd (3korningt + nyckelhålsmärkt + ekologiskt!) + räkost * ett kokt ägg   Lunch: * en bu...

Av Maria Jensen - 13 augusti 2009 07:54

God morgon! Än så länge går allt bra och idag är det dags för vegetarisk dag:   Frukost: * 1port råggröt + mjölk + rivet äpple + kanel * 1kokt ägg   Lunch: * kokt fullkornspasta * becelsmör * 1st majsshnitzel * 1st tomat * lingonsylt + ketchup   Ex...

Av Maria Jensen - 12 augusti 2009 22:48

hej Här kommer mat och motion dag 3:   Frukost: Ingen eftersom jag jobbat natt   Lunch: * vitabönor med stektnötfärs + lite margarin + riven morot * lite pasta sallad från gårdagen   Extra: * några digestivekex + lite creme bonjour ost + brieost + v...

Av Maria Jensen - 11 augusti 2009 17:03

Hej Dagens mat och motion:   Frukost: Ingen eftersom jag jobbat natt och äter när jag går upp istället.   Lunch: * en rulle vegetarisk ärtsoppa   Extra: * plommon   Middag: * fullkorns pasta * becel smör * isbergssallad * lök * gurka * ½ avocado * 1...

Av Maria Jensen - 10 augusti 2009 10:05

Hej igen =) Nu har jag precis ätit en stor god frukost =), nu är man mätt! Jag ska strax sätta mig och börja planera inför den kommande veckan: mat och motion. Det ska bli riktigt spännande. Jag ska iaf äta vegetariskt varannan dag har jag bestämt nu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards