Alla inlägg under november 2008

Av Maria Jensen - 18 november 2008 21:26

åhhh... känner mig så nöjd med mig själv och min kropp just nu. Jag mår verkligen bra utav att äta rätt och motionera... Dessutom så dricker jag en massa vatten och hyn känns redan mkt bättre! Jag är mkt piggare oxå =) Jiipppiii!!!! Idag blev det iaf 1h simning och det var jätteskönt! Imorgon blir det ett pass på friskis!

Av Maria Jensen - 18 november 2008 21:18

Frukost

* 2dl lättfil (1p)

* 1dl rågkuddar (1p)

* 1st banan (1.5p)

= 3.5p



Lunch

* 1port gröt (2p)

* 2dl lätt mjölk (1p)

* hermesetas socker

* kanel

* ett rivet päron

* 2st knäcke (1p)

* 2tsk minilätta (1p)

* 2msk ViktVäktarnas leverpastej (0.5p)

= 5.5p



Middag

* dinkel pasta (4p)

* 2st bitar ViktVäktarnas måltidskorv (4p)

* 6msk ketchup u.t.s (1p)

* 1tsk oliv olja (1p)

* kokta morötter

= 10p



Xtra

* 1st banan (1.5p)

* 2dl lättmjölk (1p)

* 2st stora koppar te

* Hermesetas socker

= 2.5p



Motion:

* 1h simning

= 4p




Summa: 21.5p

Sparade points: 4p

Bonus points: 4p

Av Maria Jensen - 17 november 2008 18:30

Hej

Idag har det varit en jättebra dag! Både mat och motionsmässigt =)

Jag sitter här nu och väntar på min kompis Lina som ska komma hit och vi ska ut och gå en promenad =) Härligt!


Imorgon står det 1h simning på schemat!


Glöm ej att kolla på fotbollsgalan sen ikväll!!!

Heja Kalmar FF!!!

Av Maria Jensen - 17 november 2008 18:24

Max antal points per dag: 26 



Frukost:

* en port gröt (2p)

* 2dl lättmjölk (1p)

* en banan (1.5p)

= 4.5p



Lunch:

* 2dl lättfil (1p)

* 1dl råg-kuddar (1p)

* 1päron

* 2st skivor fullkorns bröd "Harmoni" (4p)

* 2tsk mini lätta (1p)

* 2msk ViktVäktarnas leverpastej (0.5p)

* en banan (1.5p)

= 9p



Middag:

* potatis (4p)

* 1st kycklingfilé (2p)

* 2dl minifraiche (2.5p)

* kokta morötter

= 8.5p


Summa: 22p

Sparade points: 4



Motion:

* 1h medel jympa på friskis (4p)

* 1h promenad (4p)

Bonus points: 8


Av Maria Jensen - 17 november 2008 08:32

Hej

Jag vet att det var ett tag sen som jag skrev =(... Jag har inte direkt haft motivation till mat och motion, har man inte så mkt pengar hemma så är det faktiskt svårt att gå ner i vikt. Men sen förra måndagen har jag iaf gått ner 0.3kg Visst det är inte mkt men jag har inte gjort nåt speciellt... det har faktiskt blivit en hel del onyttigheter... =)

Men fr o m idag kör jag med ViktVäktarna =) Det känns bra faktiskt. Man måste pröva sig fram till vilken diet som känns bäst. Denna veckan ska jag spara points till detta:

Fredag: jag och en kompis ska ha Idol kväll, vi ska ha grönsaker att dippa i minifraiche + american best popcorn och lite nötter och frön och frukt!

Lördag: Min bror fyller 20 så då ska mamma göra smörgåstårta, mums! Men jag ska bara ta en bit! och inga kakor eller glass.

Söndag: då ska jag och Mats på dop och då vet jag att det kommer bjudas på exotisk planka (en massa frukt) och sen potatissallad och kyckling.

Det är ju inga direkta jätte onyttiga grejer som jag sparar min points till =)

Min vikt från start:

Midsommar 2007: 105kg

Förra måndagen: 98.2kg

Idag: 97.9kg

Jag har som mål att iaf gå ner till 85kg, det är mitt mål! Sen kanske gå ner till 80 men det är mitt minimum.

Skriver sen ikväll hur dagen gått!

Kram kram

Av Maria Jensen - 3 november 2008 07:36

hej!

Jag har inte skrivit nåt i helgen...jag vet! Jag har varit dålig med det, men nu har jag skärpt mig! Idag blir det ingen vikt, för jag har den roliga veckan och då svullnar jag upp som bara den så jag skriver vikten nästa måndag ist =)

Ikväll blir det mat och motion =) vi cs då!

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards